Heren 1 halen 3 punten in een weekend
| Heren 1 | - |
BSAC 1 |
| 24 |
21 |
|
| 15 november 2009 | ||
Deze week ligt de verantwoording van het wedstrijd verslag bij mij (Swen). Dit omdat ik de wedstrijd heel fijn en goed heb kunnen observeren van achter de zwarte lijn aan de zijkant op de bank. Vergeef me als het soms wat minder accuraat is, want ik heb met m’n trainingsjack over het hoofd gezeten op bepaalde momenten.
De wedstrijd begon onderleiding van William en z’n buddy die de wedstrijd rustig en fijn hadden laten verlopen. Hôrs begon met ’t behaarde kanon op linker opbouw en voor wat afwisseling en voeten werk aap en Eickie op midden en rechts opbouw. De hoeken waren nogal afwisselend bezet door Mr. Crook, de kleinere helft van de vervoortjes en op de bank nog Gé ‘the less Fast’ Hoeijmakers.
De eerste 10 minuten gingen gelijk op, helaas had dit verkomen kunnen worden door enkele schoten vanaf de linker opbouw die finaal over gingen en wat bakstenen trof i.p.v. het gewilde groene/witte stuk touw achter in de goal. Ma na wat goed overwogen schijnbewegingen vlogen de ballen de keeper van BSAC nog om de oren door aap en Eickie. En hadden we de voorsprong opgebouwd van, zover ik me kan herinneren, 3 goals. Maar BSAC bleef gevaarlijk, vooral de rechteropbouw hun nummer ‘2’ Bleef de verdediging van Hôrs maar irriteren met z’n even al langzame bewegingen, maar toch krachtig schot. Tot slot kwam ik zelf nog ffkes aan de bak in de eerste helft op de linker opbouw. Waarna meteen het fluitsignaal klonk voor passen, en Dulle van ’t veld af moest door onkunde van de linker opbouwer (ik noem geen namen).
Na enkele aanvallen bleek dat m’n hand oog coördinatie zodanig geschaad was, dat ik of ’n bril moest pakken of maar gewoon moest stoppen met handballen. Met als gevolg, dat ik de hele 2de helft op de bank, al het water van de spelers in het veld op kon drinken. Gelukkig stond er na het half tijd signaal van de scheidsrechters toch nog ‘n 4 goalen voorsprong op het scorebord.
In de 2de helft bleef het spannend. Hôrs bleef een kleine voorsprong houden door wat mooie acties van vooral aap. Die door de behendigheid en het vallen en gaan van het veld af moest. Dit omdat wonden die hij eerder had opgelopen met Conniejën door de snelheid van het spel waren opengebarsten en afgeplakt moesten worden. Maar in die tijd kwam BSAC akelig ver terug en bleef de score afwisselen van gelijk tot 1 doel voorsprong voor ons of BSAC. Hôrs gaf ook een aantal strafworpen weg, die helaas onhoudbaar waren voor de Muur, en KC. Gelukkig werd er toch 1 gestopt. Met dat hij gestopt was kwam Aap weer terug van zijn blessure en vloog er weer een snelle bal van hem de goal in. Niet snel erna kwam Eickie met ’n goal, en werd het bekende ‘The struggle of the Goal’ weer doorbroken. En kwam Hôrs weer op voor sprong. Kanon BeH kwam ’t veld ook weer in en knalde met ’n Geweld waar de Apocalyps over 3 jaar nog ’n puntje aan kan zuigen op de hoek de keeper 3 goalen achter z’n oren. De stand was toen 24-20 voor horst, waarna BSAC via een mooi schot vanaf de 11 meter KC nog een keer passeerde en de eindstand van 24-21 bereikt was.
De man van de wedstrijd deze pot is Aap. Hij gaf wittenhôrs hoop tot scoren wanneer het, het hardste nodig was.
Een spannende pot waarbij de punten gelukkig in Hôrs blijven. Alvast mijn excuses voor de spelfouten. Publiek bedankt, en Tot over 2 weken als ik me niet vergis weer thuis in de heksenketel van horst, De Berkel. Dit maal tegen Vios om 13:10. Blijf zeker nog ’n pintje drinken in de Breakout en we zien elkaar weder.
En voor de mensen die het nog niet hadden mee gekregen. De wedstrijd tegen V&L is gewonnen met 10-0 door ons. V&L had een onreglementaire speler op het wedstrijd formulier staan.
Gegroet,
Falende linkeropbouw.